Första träningen med måndagsgruppen

2015-01-26 | 23:34:51 | Ezmeralda | 2 Kommentarer
Idag var jag och Ezmeralda med och red i måndagsgruppen för Linda för första gången vilket såklart var väldigt spännande. Z har ju aldrig tränat i så stora grupper innan så det var jag lite nyfiken på hur det skulle gå, men hon tgrivdes jättebra med det och kändes superfin. Tror hon gillade att hänga med en hel grupp hästar som alla gjorde i princip samma sak och i samma varv till skillnad mot det vanliga virrvarret av hästar som brukar vara i ridhuset. 7 stycken var vi sammanlagt i Wallenberg, jag den enda med egen häst, alla andra rider skolhästar.
 
Eftersom det var första gången var det mest basic, lite övningar i alla gångarter och sen fick vi en och en rida en del från LA:4 programmet och få lite tips på den. Ezmeralda kändes superfin och höll en jättebra form genom hela passet samtidigt som hon bjöd framåt mjukt och avslappnat och var väldigt lösgjord i båda varven. Sammanlagt ett toppenpass och jag är väldigt taggad på kommande måndagar! Linda är superduktig både på hästar och som ridlärare. Hon kunde på en gång peka ut alla de små missar man gjorde och sen förklara hur man ska göra istället och varför. 
 
 
 

Kommentarer
» Tuva Björnwall

Vad kul! Ni är så fina :D

2015-01-27 | 20:07:53
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se
» Camilla

Måste vara så otroligt roligt att gå på Flyinge =D

2015-01-28 | 13:10:33
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback