Äntligen lördag!

2013-03-16 | 09:52:00 | Allmänt | 2 Kommentarer
Godmorgon på er! Alltid härligt med lördagar, eller hur!
 
Nu går jag in på en lååång semester kan man säga. Har två veckors prao, med start på måndag, då jag ska hålla till i ettan på Sätilaskolan. Blir nog jättekul med alla små barn. Eller nåt... Efter det är det äntligen påsklov! Vi får sommartid och våren borde ha kommit på riktigt då. Härligt värre!
 
Uteritten på Zessan igår var sjukt mysig. Vi red omkring på lite olika åkrar rätt så kravlöst i alla gångarter med solnedgången i bakgrunden. Hon var väldigt stel, vilket man kan förstå nu när hon inte blivit riden på en vecka. På volterna blev det väldigt lätt att hon ramlade inåt så jag fick jobba mycket med att få tag på hennes yttersida och ge henne ordentligt med stöd. Hon är ju väldigt vinglig i allmänhet, men när hon dessutom var stel och underlaget inte det bästa så blev det lite värre. Men hon jobbade på fint och försökte verkligen. Mer kan man ju inte begära. I galoppen var hon pigg och framåt och tyckte verkligen att det var kul att få springa. Dessutom så hade jag kontroll större delen av tiden, vilket är ett framsteg. Hon lyssnade på mig och försökte inte bara dra iväg.
 
Bror tog över 1000 bilder sammanlagt och typ hälften av dem var bra. Så nu har jag  en hel del bilder att bjuda på den närmaste tiden!
 
 
Idag har jag inte riktigt några planer än. Tänkte kanske dra ut och fota lite av de andra djuren här på gården. Skulle det vara kul att se? Ezmeralda tänkte jag ta med ut i repgrimman och träna lite NH med. Det var ett tag sen och det känns som att det skulle vara lite kul.
 
 
Bild från igår

Kommentarer
» CA riders

Sv: Tack! :) Fin header du har!

2013-03-16 | 10:50:54
URL: http://cariders.blogg.se
» Ester

Gud vilken härlig bild!! :D

2013-03-16 | 12:58:29
URL: http://evh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback