Lycka

2013-03-24 | 21:15:39 | Ridpass | 1 Kommentarer
Tog som sagt och red ut en lång runda idag i det superfina vädret. Det kändes verkligen som vår när solen sken och det var riktigt varmt faktiskt! Vägarna hade hunnit tina hyfsat så det var rätt så bra underlag att trava på.
 
Ezmeralda var helt galet pigg faktiskt. När vi gick in på en åker för att trava första gången blev hon helt hyperpigg och for iväg i galopp. Att hålla sig till trav hade hon inte en tanke på, sötisen♥  Vi gick in på lite olika åkrar och skogsstigar för att kunna trava och galoppera ordentligt så att hon skulle få springa av sig. Hon låg på bettet som bara den, men inte mer än att jag fortfarande hade kontroll.
 
På en skogsstig vi gick in på hittade vi ett gammalt hinder som låg kvar sen jag hade hoppat där med Betty i somras. Det var kanske 40 cm högt och gjort av pinnar, inte det bästa hindret direkt, haha. Men det såg ganska ofarligt ut så jag tänkte att vi kunde travhoppa det. Ezmeralda tyckte att det var jättekul och började galoppera så fort hon fick syn på hindret. Vi kom över med ett jättesprång och sen blev hon så glad att hon bara ville fortsätta springa efteråt. När jag ville sakta av galopperade hon på stället och gjorde en massa glädjeskutt. Så sjukt söt var hon :)
 
Vi var kanske ute i en och en halv timme tror jag. Prinsessan var helt svettig efteråt så hon fick sig rejält med motion i alla fall. Förhoppningsvis hjälpte det här till lite med att förbättra hennes kondis, det behövs verkligen. Jättemysigt var det och det känns skönt att hon går så bra att rida ut på nu. Vi mötte traktorer, motorsågar och bilar med stora släpvagnar utan större problem. Stora framsteg kan man säga!
 
 

Kommentarer
» Olivia Gustavsson

sv. tack :DD

2013-03-24 | 22:28:08
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback