Stallet idag

2013-04-30 | 22:17:32 | Stallet | 1 Kommentarer
Ezmeralda fick en vilodag idag och det verkade hon uppskatta. Jag pysslade med henne och så gick vi en promenad istället. Det var riktigt mysigt och hon skötte sig helt okej. Sen var hon rätt så grinig i boxen när jag skulle kratsa hovarna och hade öronen bakåt och såg allmänt sur ut. Men hon har sina humörsvängningar ibland, så är det ju bara.
 
Jag hade helt okej med tid så jag bestämde mig för att rida ut en sväng på Gloi. Mamma hann inte till stallet idag heller så jag passade på att motionera den lilla islänningen. Han var rätt så pigg, men inte lika på som sist. Jag hade lite mer kontroll kände jag. Det blev en rätt kort runda, men han lyssnade fint och tölten gick jättebra, så jag är nöjd med honom.
 
Nu ska jag nog ta mig ut till kaninerna och sen dra mig mot sängen. Imorse var jag jättepigg så lite extra sömn var nog en bra idé. Imorgon är det ju en röd dag så man slipper skolan. Härligt värre! Men jag har såklart sett till att få fullt upp ändå så det blir inget slappande för min del.
 
Godnatt på er!
 
 

Kommentarer
» Mathilde

Glad första maj och fin blogg. =D


(lust att göra ett bloglovin byte?)

2013-05-01 | 03:51:15
URL: http://carmenmathilde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback