Ezmeralda idag

2013-08-27 | 22:33:37 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Bestämde mig för att ta en promenad med min lilla fröken nu på kvällen. Hon har kommit in i värsta trotsperioden just nu och om jag ska vara ärlig så är det väldigt jobbigt eftersom hon från stund till stund bara knäpper av och fokuserar på allt utom mig och inte lyssnar alls. Till exempel när jag ska kratsa hovarna har hon fått för sig att det är onödigt och flyttar runt och försöker gå iväg varje gång jag ska lyfta en hov. När man väl har fått upp hoven så försöker hon slita ur den ur ens grepp på alla möjliga sätt. Med andra ord behöver lilla trotsungen lite uppfostran och så behöver jag nog vara lite mer bestämd med henne och aldrig låta henne vinna när hon håller på och bråkar.
 
Själva promenaden gick väl sådär. Stundvis var hon sådär snäll som hon brukade vara och traskade lugnt och fint efter mig, men andra stunder var det som att hon glömde att jag var där helt och lyssnade på allt utom mig. Men vi behöver mer träning från marken skulle jag tro. Det har varit lite si och så med det under sommaren och då är det inte konstigt om hon har tappat lite av det vi tränat på.
 
 
Såå ridsugen är jag just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback