Järnspikar i järnskor

2013-08-20 | 19:09:28 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Idag har jag bara lust att sucka över min knasiga häst. Hovslagaren var ju här för att banka på en ny sko på henne och att säga att Ezmeralda skötte sig dåligt är en rejäl underdrift. Hon var helspänd, kunde knappt stå still alls och reste sig mest hela tiden. Det var inte småresningar heller som det brukar vara, nejdå, idag skulle hon stegra stort hade hon för sig. Jag vet inte vem som blev mest frustrerad, jag eller hovslagaren... Det är i alla fall en jäkla tur att den hovslagaren är så grymt tålmodig. Våran vanliga hovslagare hade antagligen blivit jättesur och inte alls orkat med henne när hon håller på och tramsar så.
 
Skon blev påslagen till sist i alla fall som tur var. När vi gick tillbaka till hagen efteråt tyckte jag att hon fortfarande gick lite orent och verkade ömma lite, men när jag släppte henne i hagen galopperade hon glatt iväg och busade med Gloi så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Vi får vänta och se helt enkelt antar jag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback