2 juli

2013-07-02 | 13:32:43 | Allmänt | 0 Kommentarer
Vädret verkar vara lite mer på min sida idag känns det som. Det är inte direkt stekande sol, men det regnar inte i alla fall. Nu på förmiddagen har jag varit iväg och vaccinerat mig på vårdcentralen, men jag ska försöka göra något vettigt under efermiddagen och inte bara fastna inne framför datorn. Det är ju lite lätt att det blir så tyvärr...
 
Jag ska fortsätta med Ezmeraldas lastträning idag och ta nästa steg, vilket innebär att frambommen ska vara på och att hon ska få stanna inne i transporten någon minut innan vi går ut igen och upprepar samma sak. Vi ska ju faktiskt åka iväg hela två gånger på träningar den här veckan och det blir ju lite smidigare om lastningen går smärtfritt på vägen hem så att vi slipper spendera fler timmar på leriga parkeringar utanför ridhus. Målet är bara att hon ska hålla sig lugn och inte stressa för att komma ut igen på en gång.
 
Idag börjar jag dessutom med mitt lilla "sommarjobb". Min bästa vän och hennes familj är bortresta i lite mer än två veckor och jag har ansvaret över alla deras djur, blommor och post under den tiden. Så det blir kanske en dryg timme om dagen jag kommer att lägga på det nu framöver.
 
Ikväll ska jag och mamma rida ut idag igen och jag hade tänkt att testa eggbettet på det nya tränset för att känna om det blir någon alls skillnad på hur hon var igår med det gamla bettet. Annars kan vi ju i alla fall utesluta att det är det nya bettet som gör att hon blir så hård och stark i munnen. I vilket fall så ska vi testa en ny runda jag har hittat i skogen och det blir säkert jättemysigt.
 
Måste också passa på att tacka för all tips inom hoppningen och alla fina kommentarer. Statistiken skjuter uppåt igen och det är jag verkligen jätteglad att se även om jag kanske inte håller igång bloggen jättebra just nu. Ni är bäst!
 
 
Jag behöver verkligen gå¨ut och klicka lite nya bilder någon dag, men så länge får ni en gammal ovisad bild på mig och Gloi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback