Långtur

2013-07-29 | 00:59:16 | Ridpass | 0 Kommentarer
Idag, eller jag kanske borde säga igår nu, så sadlade vi hästarna för att rida hela vägen bort till Berghem jag och mamma. Jag red i Glois allroundsadel som vi ska testa att ha på Ezmeralda nu några gånger och se om den passar bra.
 
Det började inte jättebra eftersom jag var på dåligt humör och Z var lite grinig och allmänt stirrig. Inte den bästa kombinationen direkt... Ett tag så var det som att gå ett drygt halvår tillbaka i tiden när hon gjorde saker hon inte hållt på med på jättelänge såsom att stegra, backa och hoppa till för minsta lilla. Som tur var släppte det efter ett tag och då gick det bättre. Det brukar vara så med Ezmeralda att man måste rida lite längre och få henne att verkligen slappna av om man vill få henne att visa sin bästa sida. Vi fick rida mest på asfalt, men några gånger lyckades vi slippa den stora vägen och istället rida på skogsvägar som gick parallellt. Gloi var rätt så trött, men Ezmeralda pinnade på riktigt bra. Enda gången vi hade ett större problem var när vi skulle förbi en kohage och alla kossorna kom springande mot oss. Snacka om att min lilla häst fick sig en chock!
 
När vi kom fram i Berghem fick hästarna varsin nyspånad box med en massa gott hö i och det verkade de rätt så nöjda med! Vi låter dem stå inne i natt för att vila upp sig lite så att de orkar hoppträna imorgon och också för att slippa alla insekter. Tessan skulle släppa ut dem sen på morgonen så det blir nog jättebra tror jag.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback