Terränghoppning!

2013-07-17 | 23:38:21 | Ezmeralda | 1 Kommentarer
Jag och Sanna spenderade en stor del av eftermiddagen idag med att bygga terränghinder i stekhettan. Vi har hittat en äng mitt i skogen som är perfekt för att hoppa på så det blev en väldig massa släpande på stockar och liknande. Vårt hårda arbete resulterade i sex stycken olika hinder utplacerade över ängen. Mest nöjd blev jag med ett hinder som bestod av två stockar med ris emellan och ett hinder där vi lagt upp en stock över en lägre bit av stenmuren.
 
Nu på kvällen när det blev lite svalare ville vi självklart testa hindren så vi tog med två rätt halvdåsiga hästar upp i skogen. När vi väl kommit upp blev Ezmeralda heltaggad och hoppade jättesprång över allt jag styrde på, det var nästan så att jag inte hängde med. Hon blev väldigt stark efter hindren och försökte att dra iväg lite och när jag stoppade henne då blev hon lite grinig och höll på med sina studsar och några småbockningar, men annars är jag nöjd med henne. Några av hindren var hon lite osäker på, speciellt rishindret, men med lite övertalning hoppade hon snällt ändå. Sen drog hon rejält mot utgången, men det är inte riktigt något man kan göra åt. Annars hade hon en väldigt bra inställning och kände riktigt positiv att rida så det var roligt.
 
Jag hade fullt upp med Ezmeralda och hann inte se Gloi hoppa eftersom de hoppade efter oss större delen av gångerna, men enligt Sanna var han jätteduktig och hopppade stort och fint. Vi höll inte på så länge, men jag tror att det var rätt jobbigt för dem både mentalt och fysiskt för de kändes väldigt trötta när vi skrittade hemåt sen. Men bara synen av en ny hage, helt full med gräs, piggade upp dem och det var verkligen jättegulligt att se hur de galopperade sida vid sida ut i den nya hagen och såg helt fullkomligt lyckliga ut.
 
 
Det får bli en gammal bild i brist på annat att visa...

Kommentarer
» Camilla Danielsson

vad kul att ni bygga hinder, önskar jag oxå hittar någon äng där som ingen använder!! Vore guld att kunna träna hästarna ordentligt!!!

SV: vad roligt att du oxå var där =).. Hann ni åka mkt?

2013-07-22 | 12:53:27
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback