Jag ser det snöar, jag ser det snöar...

2013-03-20 | 07:51:07 | Allmänt | 1 Kommentarer
Usch, usch, usch!!! Det är påsk om drygt en vecka. Ska vi ha snö på påsken i år??? Förra påsken kunde man rida ut i bara linne och det hade börjat växa lite gräs. Det känns inte riktigt som att det kommer bli likadant detta året, sorgligt nog...
 
I vilket fall så srev jag inget inlägg igår om uteritten. Jag var väldigt trött och gick och la mig ganska tidigt. Men uteritten gick jättebra! Jag hade bestämt mig att försöka komma upp barbacka på henne, något vi aldrig hade gjort innan. Att komma upp var inga som helst problem och sen skrittade vi en rätt så lång runda. Ezmeralda verkade tycka att det var lika mysigt som jag. Hon var lugn och fin även om det blåste rätt så mycket. Det blev inga bråk eller nånting på hela rundan, hon skötte sig till och med bättre än vad hon brukar göra med sadel. Den enda gången hon blev lite rädd var när vi red förbi travbanan och hon såg en shettis i en hage. Det var jätteläskigt! Fattar inte riktigt varför den var så farlig, men den kanske såg ut som ett får eller nåt, haha :) I alla fall så är jag jättenöjd med henne, min fina bebis.
 
Idag har jag prao till tio i två och sen får jag antingen vänta på skolan i en och en halv timme och ta den vanliga bussen eller ta 330 bussen och gå en och en halvtimme. Har inte bestämt mig än, vi får se. Ezmeralda ska promeneras tror jag eftersom det inte är tillräckligt bra underlag någonstans för att longera.
 
 
 

Kommentarer
» Camilla

hahha ja vi har en 2-3dm kvar hemma hos oss, men skulle tro att det kommer försvinna snabbt när vädret väl bestämmer sig...

SV: tack han har börjat gå riktigt fint i formen nu =D

2013-03-20 | 08:11:12
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback