Mysig NH/Trickträning

2013-03-23 | 21:13:00 | NH | 1 Kommentarer
Idag hade jag lite extra tid i stallet så jag passade på att rykta lite extra noga och trimma lite på manen och svansen. Ezmeralda tyckte att det var jättemysigt och stod och gäspade som vanligt, sötisen :)
 
Sen tog jag ut henne i repgrimman för att NH/trickträna lite. Hon var väldigt pigg, men samtidigt lyhörd och lyssnade väldigt bra på små signaler. Ryggningarna satte hon perfekt, det var nästan som att hon läste mina tankar. Även när vi flyttade bakdelen gick det bättre än vanligt. Skänkelvikningarna från marken hade vi däremot lite problem med. Hon blev lite grining som hon brukar bli när hon tycker att det är svårt och inte riktigt förstår. Men några steg lyckades vi få till.
 
Vi påbörjade också lite spansk skritt. Innan har vi bara övat på att hon ska kunna lyfta ett ben åt gången, men nu började vi med att hon skulle kunna ta tre steg åt gången i spansk skritt. Hon förstod inte riktigt först, men sen gjorde hon det jättefint. Tränade inte det så länge eftersom hon gjorde det så bra.
 
Sammanlagt är jag jättenöjd över henne, hon skötte sig grymt bra :)
 
 
Gammal bild

Kommentarer
» Emely

Hej!:) Nu är vinnarna av veckans blogg dragna, gå in och kolla om det va just du som vann!:)

2013-03-24 | 12:06:28
URL: http://ponnidreams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback