Gårdagens dressyrträning i Fjärås

2013-05-24 | 07:55:31 | Ridpass | 0 Kommentarer
Träningen igår var ett väldigt kort pass, men vi lyckades hålla en positiv känsla i alla fall så det var bra. I traven jobbade vi mycket med att jag skulle få henne rak mella skänklarna och kunna styra mest med vikten och få bättre kontroll på tempot. Ezmeralda förstod detta utan problem och skötte sig superfint.
 
Galoppen gick okej, men fortfarande inte så bra som jag vet att vi båda kan egentligen. Några av fattningarna blev bra medans andra blev sämre. Ezmeralda taggade till rejält och höll på att studsa åt alla möjliga håll bara för att galoppera. Ridläraren hade av någon anledning fått uppfattningen att hon var en unghäst som inte riktigt lärt sig galoppera med ryttare än och tyckte därför att jag skulle berömma henne varje gång hon studsade och fattade galopp för att hon själv ville. Jag försökter förklara men hon lyssnade inte riktigt på mig...
 
Men hon skötte sig i allmänhet rätt så bra. Inte en av våra bästa träningar, men det var helt okej. Jag testade stövlarna ändå och de kändes grymt sköna att rida i. Jag ska lätt behålla dem nu!
 
Nu blir det att dra iväg till skolan för en halvkort dag med blandannat ett prov i hemkunskap. När jag kommer hem ska jag och Ezmeralda ta en lång uteritt, kanske ända bort till sjön om vi har den tiden.
 
Ha en bra dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback