Två hästar på samma gång

2013-05-30 | 07:20:49 | Ridpass | 0 Kommentarer
Igår så red jag ju som dagt Gloi och tog med Ezmeralda som handhäst. Jag hade väntat mig att det skulle vara Ezmeralda som ställde till problem, men nejdå, hon lunkade på så fint bakom oss utan problem. Gloi däremot krånglade en hel del. För det första var han livrädd för longerlinan jag hade på Zessan. Varje gång den kom i närheten av honom skyggade han och försökte springa iväg. Sen var han så otroligt pigg och taktade sig igenom den delen av ridturen vi inte travade. I traven så sprang Ezmeralda aningen för fort och det gjorde att Gloi ville tävla och också sprang väldigt fort. Men jag lyckades få ordning på dem efter ett tag och då töltade vi lugnt och fint med prinsessan travande bakom. Med lite träning kan nog det här bli jättebra, men vi har en del att finslipa kan man säga. Kul var det i alla fall!
 
Idag är det lång skoldag, men en del går bort till att se på film och att lyssna på Kulturskolans vårkonsert så det är inte så hemskt farligt ändå. Sista veckan i skolan innan sommarlovet är mest rätt så chill eftersom det inte är några prov eller stora uppgifter kvar. Vi ser mest på film, haha :)
 
Jag och Ezmeralda ska ut i skogen och klättra idag faktiskt. Hon behöver bygga på sig lite muskler där bak och klättring måste ju vara ett av de bästa sätten.
 
Vad ska ni göra idag?
 
Haha, vilken hemsk bild...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback