Saker jag skulle vilja testa med Ezmeralda

2013-09-02 | 18:27:08 | Ezmeralda | 3 Kommentarer
Inom hästvärlden finns det så mycket roliga saker att testa. Jag har innan skrivit några inlägg om hur viktigt jag tycker det är att man varierar hästen och sig själv och testar på nya saker, både för att det är roligt med nya saker och för att förbättra sin relation med hästen. Nu tänkte jag dela med mig av några saker jag verkligen skulle vilja göra med min häst. Kanske inte inom den närmaste framtiden på alla, men någon gång.
 
  • Distansritt – Det verkar som en så trevlig och tolerant sport där man faktiskt sätter hästens bästa i första hand. Har varit lite nyfiken på detta det senaste taget och bara fått positiva intryck hittills.
 
  • Att rida en riktig långritt, och då menar jag att rida riktigt långt. Kanske vara ute en vecka eller något liknande, i alla fall med flera övernattningar. Det finns ju en bra ridled i Halland, så det här borde inte vara helt omöjligt att genomföra.
 
  • Köra släde – Det här räknar jag med att det inte kommer hända på de närmaste åren i alla fall. Visserligen har jag planer på att påbörja nån slags inkörning av Ezmeralda, men det ligger inte högst upp på min lista just nu. Men det skulle verkligen vara något speciellt att få testa på och grymt mysigt också!
 
  • Ta ett föl på Ezmeralda – Inget jag vill göra i nuläget, men hon är ung så vi har gott om tid på oss. En dag när hon är lite äldre och jag har tagit mig igenom skolan och förhoppningsvis har gott om tid att lägga ner. För mig skulle det vara en väldigt stor grej att ta ett föl och jag skulle verkligen inte vilja att det skulle vara något halvhjärtat beslut utan att jag verkligen kan ge det en bra uppväxt och grundutbildning.
 
 
Det här är nog de saker jag kan komma på i nuläget, men jag kan lova att det finns massa mer som jag bara inte kan komma på just nu. Hur är det för er? Har ni några såna här grejer ni verkligen vill testa?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
» Johanna

Kul saker, det verkar så himla kul med distansritt även om jag och min ponny satsar på hoppningen! Fin blogg förresten, din design är sjukt fin och gav ett bra första intryck :)

2013-09-03 | 17:23:05
URL: http://finanora.blogg.se
» Ellen

Låter kul med allt detta! Något som jag skulle vilja testa är fälttävlan. Tycker att det ser så sjukt kul ut!

2013-09-03 | 18:44:37
URL: http://ellennilsson.blo.gg
» Maja

Jag skulle också vilja rida en riktig långritt! Det verkar så roligt :D

2013-09-04 | 09:27:38
URL: http://twinphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback