Det är de små sakerna som räknas

2014-04-12 | 14:48:00 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
När jag och Ezmeralda var ute igår och red för första gången på ett bra tag så kom jag att tänka på en hel del saker. Hon var såpass pigg att det kändes onödigt att bara gå den halvlånga rundan på grusvägar jag hade tänkt så istället ställde vi in oss på utforskar-mode och tog oss in i skogen och utforskade mysiga mossiga stigar som gick huller om buller där inne. Och den känslan jag fick var fantastisk för både jag och Ezmeralda hade verkligen roligt! Det var inte så att hon antingen stressade jättemycket för att komma hem eller blev osäker och rädd för minsta lilla utan vi båda slappnade av och hade jättekul tillsammans. Det är väl det ridningen ska gå ut på eller?
 
Jag kan ärligt talat säga att jag hade kunnat stanna i det ögonblicket för alltid. Visst, jag tycker fortfarande att det är roligt med hoppning och dressyr och träningar inom dessa områden, men det är de små ögonblicken som det igår som faktiskt ger lycka och gör att man känner sig i samma team som hästen. Åtminstone för mig. Det är de som gör att vi blir bättre samspelta och sedan kan prestera bättre på träningar eftersom vi blivit mer lyhörda för varandra och mer jobbar tillsammans istället för att var och en kör sitt eget race.
 
Sen är de små ögonblicken kanske olika för alla. En del kanske känner sig mest samspelta med hästen när man tricktränar, kanske tömkör eller som mig, rider ut i skogen barbacka. I vilket fall, ta vara på de stunderna. Se dem inte bara som omväxling mot ridningen eller de vanliga träningarna utan låt det verkligen ta sin tid och njut av det.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback