Bettlöst

2014-02-27 | 13:07:00 | Utrustning | 1 Kommentarer
På sista tiden har jag blivit mer och mer sugen på att testa att rida Ezmeralda på bettlöst. Jag tror att hon håller på att få nya tänder och att det kliar för den senaste tiden har hon gått omkring och bitit på det mesta och varit rätt tjafsig i munnen när jag ridit. Dessutom tycker jag att det känns som ett bra alternativ att variera med om hon funkar på det.
 
Red ju henne en del i bara grimma/repgrimma i somras vilket funkade hyfsat, men i och med att hon är rätt så stirrig och har mycket överskottsenergi just nu så vågar jag mig inte riktigt på det Frågan är bara vad för bettlöst som skulle funka bäst. Jag har klickat runt på lite olika NH-sidor och hittat en mängd olika versioner av indianhackamore vilket jag tror skulle funka bäst.
 
Det här från playlovelearn har jag sett att en del bloggare jag följer har skaffat så det är väl det jag är mest inne på. Finns i orange också och det skulle väl vara rätt så snyggt på Z?
 
Vet ni några andra bra bettlösa alternativ?
 
 
 
 

Kommentarer
» Anita

Fin bild :D

2014-03-01 | 11:01:38
URL: http://siliiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback