Gårdagens dressyrträning

2014-01-12 | 21:09:59 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Jag kan väl sammanfatta den lite kort i plus och minusform eftersom det var några grejer som hände...
 
 
+ Två bra lastningar som praktiskt taget innebar att hon tittade lite och sen gick rätt på. Vi la nog sammanlagt tio minuter på lastningen när det brukar bli typ två-tre timmar. Snacka om att träningen har gett resultat!
 
+ En riktigt givande träning. Hon var väldigt tjafsig och jobbig i mitten av passet och bara hängde sig i handen, men vi fortsatte kämpa och på slutet var hon helt galet fin. Maria sa att hon aldrig sett henne så fin, det var väldigt roligt att höra!
 
 
När vi lastade från stallet och hon var inne i transporten lyckades hon dunka in huvudet i väggen och klämma min tumme emellan. Nagelbandet slets av och det var helt äckligt och blodigt och dessutom väldigt svårt att rida med sen eftersom det gjorde rejält ont
 
Hon tappade en sko i ridhuset. Vi märkte inte det förrän vi kom hem och hon bara hade tre skor när jag skulle stretcha henne. Sååå typiskt eftersom hovis var här förra veckan liksom...
 
Sammanlagt så är jag ändå väldigt nöjd eftersom både träningen och lastningen gick bra. duktig häst jag har!
 
 
 Bilderna blev rätt så suddiga, men visst passar hon bra i rosa? Schabraket köpte jag på rean när vi var på Hööks förra helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback