Vi ska flytta

2014-07-19 | 15:15:00 | Allmänt | 2 Kommentarer
Vet att jag har nämnt det lite sådär i förbifarten flera gånger här på bloggen, men tänkte att det kanske är dags att bekräfta det. Såhär är det:
 
Jag fick svar i början av juli från gymnasieantagningen i Lund om att jag faktiskt kommit in på Flyinge. Det kom inte som en jättestor överraskning med tanke på hur få det var som sökte, men jag blev såklart jätteglad. Vi var nere denna veckan och kollade på två stall och ett av dem tyckte vi skulle passa mig och Ezmeralda perfekt. Jättenära Flyinge med stora fina boxar och hagar där hästarna får gå tillsammans. Inte ett jättelitet stall som det andra vi kollade på, men heller inte jättestort, tror att de hade 13 boxar sammanlagt men att två skulle stå tomma. Ett plus är dessutom att två andra som ska gå samma som mig också kommer att ha sina hästar där så då kanske man kan hjälpas åt en del ifall någon ska åka hem eller så.
 
Så den 16:onde augusti går flyttlasset ner till Skåne för mig och Ezmeralda. Vi packar ihop alla våra grejer, lastar hästen och lämnar Fotskäl. Känns självklart sjukt sorgligt, har ju bott här nästan hela mitt liv och allt man känner till finns liksom här. Men det ska bli superspännande att få testa att stå på egna ben lite och sen kan jag ju självklart åka hem så ofta som möjligt även om det inte kommer att bli samma sak.
 
Det som känns mest sorgligt är ju att det blir ett sånt avstånd till familj och vänner, man kommer att ses mycket mer sällan och så, men jag hoppas att vi kommer att hålla kontakten så gott det går ändå. Sen så måste jag ju även lämna Ginkagården tillsist, efter 6 år och så mycket minnen i det stallet med både Charm, Gloi, Ezmeralda och diverse andra hästar som varit på besök. Kommer att kännas rätt så väldigt hemskt att städa ur stallet och packa ihop alla våra grejer kan jag lova. Även att lämna tillbaka Gloi kommer att bli helt fruktansvärt, han har blivit en så stor del av mitt liv nu så det kommer att bli tomt utan honom.
 
Men vi kommer även att få så mycket nya möjligheter, jag och Ezmeralda, när vi kommer att bo i ett av hästsveriges centrum. Förutom att vi faktiskt kommer att kunna rida på Flyinges anläggningar helt gratis så kommer vi ju även att kunna ha möjlighet att träna för superbra tränare, tävla lite smått och vara med på massa spännande saker som händer på Flyinge. Jag är verkligen supertaggad!
 
 
SnyggEzmeralda

Kommentarer
» Emma Malm

Grattis! Vad roligt att du kom in😊

2014-07-19 | 17:14:04
URL: http://emmamalm.com/
» Isabelle

Jag tror att det kommer gå helt underbart bra ♥

2014-07-19 | 23:05:50
URL: http://isalhorses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback