Hästig dag!

2014-05-29 | 23:26:58 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Det här har varit en väldigt rolig och härlig dag full med hästar. Först blev det drygt 6 timmar borta på Svingsåsen, haha vet inte vart tiden tog vägen... När jag väl cyklat hem så var det direkt ut till Z och plocka ut henne ur hagen för att rida en sväng.
 
På Svingsåsen så red jag först ut barbacka på Bettan tillsammans med Viktoria och Johan. Vi kom lite vilse typ så det blev en rätt mycket längre runda än vad vi hade planerat. Hästarna var rätt så trötta när vi kom tillbaks kan man säga, speciellt lilla Pia som praktiskt taget droppade av svett. Det var i alla fall supermysigt! Betty är så stabil och trygg att rida så när vi travade och galopperade så kunde jag släppa tyglarna och bara rida med kroppen – det var en fantastisk känsla! Bra balansövning också kan man säga.
 
När vi väl kom tillbaka hjälpte jag Viktoria när hon skulle rida Fiddeli ett tag och sen så skulle jag och Linda börja med första stegen på inridningen med hennes treåring Dockan. Hon höll i medans jag tyngde i stigbyglarna, hade foten där i och påbörjade att hänga lite över henne. Det gick rätt så bra faktiskt även fast hon var väldigt grinig över alla knott.
 
Ezmeralda och jag stack ut på en runda på grusvägarna här hemma. Hon var på hyfsat bra humör, men envisades med att göra giraffimitationer och kolla på allting varje gång vi skulle trava eller galoppera. På slutet gick det lite bättre och då fick vi även med bakbenen så det kändes bra. Sen var det några ställen när hon var fruktansvärt jobbig och inte alls ville gå åt samma håll som jag. Det var det värsta hon har varit på länge faktiskt! Hon stegrade sig, mycket högre än vanligt, backade, sparkade bakut och var allmänt grinig. men resten av rundan skötte hon sig exemplariskt så det är inget att haka upp sig på!
 
 
Jag och Betty innan ridturen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback