Markarbete med Main Corazon

2015-04-30 | 12:07:05 | Flyinge | 0 Kommentarer
Superskönt att vakna upp och veta att dagen bara innehåller häst och absolut ingen vanlig skola. Hittills idag har jag varit med på morgonstalltjänsten ute i Active Stable, varit hos Z och mockat och sedan ridit markarbeten på Main Corazon, mer känd som Curre. 

Vet inte om jag är nöjd med passet eller inte, fick inte någon jätte "wow" känsla direkt, men samtidigt var det första gången jag red honom. Han var väldigt stor och snäll, men fruktansvärt seg och gjorde ingenting själv. Det var verkligen driva, driva, driva konstant. Hade man lite för dåligt driv snubblade han bara över cavalettibommarna, men tyckte att jag fick igång honom helt okej på slutet. Det var i alla fall en sån häst jag behöver rida tror jag då Ezmeralda är både liten och lätt att få fram och därför är det den sortens hästar jag är bra på att rida. 

Nu blir det hippologilektion, kolla lite mer på treårstestet och sedan dra till stallet. Ezmeralda ska inte ridas idag, men jag ska dra på mig stövlar och så ska vi gå och öva på att plaska i vattenhindren på terrängbanan. De är lite läskiga att gå i om ingen häst går i före tycker Z så vi ska lära oss att det inte är så farligt ändå :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback