Min häst är en pärla

2015-04-23 | 22:48:32 | Ezmeralda | 1 Kommentarer
Hon är verkligen fantastisk min häst, en pärla i alla lägen, så fruktansvärt stolt är jag. Hoppträningen gick alltså väldigt bra. Eller ja, hon stannade ett par gånger, vilket hon inte brukar göra, men sen har hon nog aldrig hoppat banor med både höjd och svårighetsgrad som vi gjorde idag, bara antingen eller. Själva banan i sig var inte så värst komplicerad, men det var en vattenmatta, vilket Z aldrig hoppat innan och även en regnbåge under ett hinder och en kombination som hon var rätt osäker på. Plus att alla hinder låg på drygt 80 vilket hon aldrig hoppat längre banor med innan. Men så länge jag hade koll på mig själv och fokus på banan så hoppade hon snällt över det mesta (med undantag för vattenmattan som krävde lite extra driv och övertalning för att övervinnas). 
 
Hon var lite trött sista vändan så då petade hon ett par hinder, men det gjorde inte så mycket eftersom hon faktiskt hoppade. Väldigt glad var hon i alla fall!
 
Anders var väldigt nöjd med oss och tyckte att Z var en trevlig häst och att vi bara ska fortsätta köra på som vi gjorde idag. Skulle jättegärna fortsätta träna för honom också då jag tyckte att det var jättegivande och bra, men får se vad ekonomin räcker till. Linda-träningarna är ju trots allt prio 1.
 
 
Från när vi var på P&J i Fritsla på lovet

Kommentarer
» Camilla

åå vad roligt men blir så glad i hela kroppen när det har gått så bra =D...

Vilken härligt och somriga bommar =)

2015-04-24 | 14:22:10
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback