Ännu en lång dag!

2015-02-17 | 23:49:46 | Allmänt | 1 Kommentarer
Idag har det blivit ridning av två hästar, Breeze och så lilla Z då.
 
Breeze och jag höll till på galoppbanan och han var så sjukt stark, helt galet vad han var taggad och drog på. Kunde inte alls hålla honom till en början när jag försökte mig på att galoppera så gjorde mycket övergångar och lät honom bara behålla samma gångart om han lyssnade och hade ett bra tempo. Gick väldigt bra faktiskt och tillslut kändes han riktigt fin!
 
För Ezmeraldas del var det träning för Linda som stod på schemat och det gick riktigt, riktigt bra faktiskt. Vi jobbade mycket lösgörande och att få henne för ytterhjälperna och sen på slutet tränade vi öppnor. Precis som förra veckan gav det jättemycket och jag har fått med mig ännu fler tips om hur jag ska rida henne nu, känns verkligen jättebra. Lilla hästen var perfektion idag. Hon var mjuk och fin, lyssnade för alla hjälper och gick både att länga och korta utan problem. Superhärligt! Linda hade massa beröm att ge om Z och sa att hon verkligen tycker att hon är en jättefin häst så det var roligt att höra.
 
Annars har jag varit ute och sprungit, pluggat, och haft taco-kväll idag så det har varit fullt upp hela dagen. Ganska härligt ändå även om man såklart ibland önskar att man faktiskt skulle ha lite tid att sova eller se ett avsnitt av en film eller något liknande
 
 
 
 
.

Kommentarer
» Camilla

Kul att det gick så bra med E, känns alltid skoj när det går framåt med träningen =D´

Starka hästar kan vara jobbigt eftersom han inte vill hålla i dom heller. Man vill ju gärna att hästen bär sig själv och lyssnar bra. Trevligt att det gick bättre efter ett tag,

2015-02-18 | 10:12:58
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback