Superträning!

2015-02-26 | 22:19:22 | Ezmeralda | 1 Kommentarer
Ezmeralda levererade på dagens träning kan jag stolt berätta! Hon var jäkligt fin lilla damen när hon väl bestämde sig för att samarbeta.
 
Vi fick faktiskt rida i Stora ridhuset, vilket jag aldrig gjort innan (det är bara lärare, beridarelever och om det är träning som man får rida där), så det var häftigt. Ezmeralda tyckte att alla läktare var lite läskiga först, men hon vande sig rätt snabbt och var sen jättetrevlig. Vi fick börja med att jobba med bakdelsvändningar på en fyrkant i skritten och sedan ta med oss detta till traven och galoppen.
 
Ezmeralda har knappt gjort bakdelsvändningar innan då jag inte riktigt är jättebra på det, men när vi väl fick tränat ordentligt för någon som verkligen kan gick det jättefint. På slutet gjorde vi någon slags försök till kvartspiruetter i galopp på vår lilla fyrkant och Z trampade på jättefint i slutet tyckte Linda. 
 
Väldigt roligt i alla fall! Vi satte även upp mål tillsammans med Linda, jag och Vickan, som vi ska jobba med varje vecka nu på våra träningar. Ett av målen är att vi innan sommaren ska ha kommit ut och startat någon lättare klass. Sen ska vi även börja jobba med programridning nu och i mars kunna rida delar av varsitt program som Linda valt ut. Mitt och Ezmeraldas är LA:4 programmet som jag redan nu börjat kika lite på. Det känns verkligen jättesvårt, men med träning tror jag inte att det är helt omöjligt ändå. Hon har ju faktiskt blivit såpass mycket bättre bara på dessa veckor vi tränat för Linda så det kommer nog att gå. Skulle verkligen vara jätteroligt i så fall.
 
 
 

Kommentarer
» Tuva Björnwall

åh vad fin hon är!

2015-02-27 | 20:45:37
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback