Tävlingsdag!

2015-02-20 | 23:33:37 | Flyinge | 2 Kommentarer
Idag blev det inte heller så mycket av varken sömn eller plugg, jag & Vickan fick nämligen möjligheten att följa med Linda, Flyinges stipendiat och vår tränare, på hopptävling då hennes praktikant som också följde med hade skadat axeln och inte kunde hjälpa till så mycket. Det var verkligen en jätterolig dag som man lärde sig enormt mycket på. Att följa med någon med rutin som verkligen har allt i ryggmärgen var väldigt roligt och lärorikt. Dock gick det väl inte helt super för henne med 6-åringen hon red, 1 ner i 1.10 och tre i 1.20. Första klassen var det bara ett slarvpet, men i andra några ryttarmissar som hon helt tog på sig skulden för. De var jätteduktiga på den sista linjen i alla fall.
 
Förutom att hjälpa Linda fick jag även vara hjälpreda åt Flyinges egen Anders Grane som hade med sig två hästar och ingen hästskötare. Hans äldre häst skulle starta två klasser rätt så tätt så jag fick gå med den lille 5-åringen under tiden. Vädret i Åstorp var något av det ruskigaste man kan tänka sig, slasksnöregn och vind på samma gång, så kanske inte mysigaste jobbet, men fick fika efteråt och lärde mig massa av Anders så det var lätt värt det. Plus så var lille hästen supermysig.
 
En jättehärlig dag allt som allt, trots dåligt väder och inga större framgångar på banan. Bara hela tävlingskänslan och att få åka med i Flyinge-lastbilen när vi rullade iväg tidigt på morgonen var sjukt mysig. Förhoppningsvis får vi hänga med någon mer gång i framtiden, Linda sa att det nog skulle komma fler chanser.
 
Ezmeralda tömkörde jag i ridhuset på kvällen och det gick jättefint, hon är så duktig lilla hästen.
 
Jag & lille 5-åring i väntan på att hans ryttare skulle rida klart sin 1.20 runda.
 
 

Kommentarer
» Sophie S. Varnäs

Gud vilken lärorik och trots vädret rolig dag!! :)

Svar: Ja, det var verkligen jättemysigt! :D

2015-02-21 | 09:26:20
URL: http://tavlingsponnys.horseworld.se
» Sophie S. Varnäs

Gud vilken lärorik och trots vädret rolig dag!! :)

Svar: Ja, det var verkligen jättemysigt! :D

2015-02-21 | 09:26:33
URL: http://tavlingsponnys.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback