Vår på Flyinge

2015-02-26 | 13:05:11 | Flyinge | 0 Kommentarer
Idag har vi hittills haft ett helt fantastiskt vårväder på vår Flyingedag och att ha lunchstalltjänst i solen var ett rent nöje. Annars har vi haft körning där vi övade sidförflyttning mellan konor och tränat longeringsteknik inför hästskötarexamen på stallövningen. Helt klart en supermysig dag!
 
Just nu sitter vi på hippologin och har haft läxförhör på exteriör och benställningar vilket gick rätt bra för min del. Lite oklart vad resten av lektionen ska ägnas åt, då det just verkar ha blivit lite fri lek... ;) Men har hunnit skicka in en sommarjobbsansökan under den lediga tiden så lite produktiv har jag allt varit.
 
Ikväll är det, som jag nämnde igår, träning för Linda. Jag och Vickan ska dela tid kl 6 och det ser jag fram emot supermycket! Har bara tränat privat för Linda två gånger än så länge, men det har gett sjukt mycket båda gångerna och jag har fått massa tips om hur jag bättre ska kunna rida henne.
 
Nu tror jag att hippologin börjar, vi hörs ikväll!
 
 
Finhesten i somras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback