Det här med att vara "ärlig"

2013-02-28 | 10:48:00 | Åsiktsinlägg | 1 Kommentarer
Tycker att det har gått alldeles för långt. Vi klankar ner på andra och använder "jag är bara ärlig" som en ursäkt. Skitsnack är en del av vardagen nuförtiden. Vart man än går så snackas det om att den och den personen gör så och så och hur sjukt det är. Men samtidigt om man själv får reda på att nån snackat skit om en bakom ryggen så blir man sårad och arg. Även om man gör det själv.
 
Att säga att man är ärlig är inte en ursäkt för att snacka skit om någon. Fine, det kanske är din åsikt, men du behöver inte dela med dig av den. Håll det inom dig i så fall och låt bli att såra någon. 
 
Är det inte mycket roligare att få höra en positiv kommentar än en negativ? Så varför är vi då så fastlåsta på att peka ut varje litet fel man ser i en person? Fokusera på det positiva, ge nån en snäll kommentar! Det kan betyda mycket mer än man tror.
 
Säger inte att jag aldrig snackat skit om någon. Jag har som alla andra gjort det, men jag är inte stolt över det. Försöker att sprida positiva kommentarer istället, det är ju mycket roligare att höra.
 
Tänk lite på detta nästa gång du säger nåt elakt om någon. Hur skulle du känna dig om du fick reda på att folk sa sånt om dig bakom din rygg?
 
 
 

Kommentarer
» Sarah Götz

SVAR: Sommar ja... :') Värmen är mer än välkommen nu!

Jag håller fullständigt med dig!

Svar: Ja! Speciellt efter den här vintern...
hopelessdreaming.blogg.se

2013-02-28 | 17:20:47
URL: http://ponnyguld.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback