Skolan vs stallet

2013-10-02 | 13:35:00 | Åsiktsinlägg | 0 Kommentarer
För oss hästmänniskor som fortfarande går i skolan kan den ständiga kampen mellan skolan och stallet bli överväldigande ibland. Man vill lägga så mycket tid som möjligt i stallet, men samtidigt ska inte betygen bli lidande och det får inte bli tvärtom heller.
 
Hur är det för er? Lägger ni mycket tid på ert skolarbete och hur prioriterar ni?
 
Jag är helt övertygad om att allt handlar om noggrann planering och prioritering. Själv tycker jag att skolan är otroligt viktig och är jättenoga med att försöka hålla mina betyg uppe, för det är det som kommer att ge mig en bra grund till min framtid. Samtidigt skulle jag aldrig låta mina hästar bli lidande för att jag är så upptagen med plugg. I och med att de inte är i full kondition eller behöver vara i form för att kunna prestera på tävlingar eller liknande så tycker jag att det är helt okej att välja att inte rida någon dag om jag har ett viktigt prov att plugga till eller så. Då passar jag på att mysa lite extra istället och det skulle aldrig Ezmeralda säga nej till ;)
 
För er som faktiskt tävlar var och varannan helg och samtidigt hinner med skolan har jag en otrolig respekt. Det är inte lätt kan jag tänka mig. Däremot är jag säker på att det går, bara man lägger upp en bra planering och följer den. Jag försöker att göra min och Ezmeraldas veckoplanering utefter vilka kvällar jag behöver lägga mer tid på skolarbete så att det slipper bli stress och press. När jag är i stallet eller rider vill jag känna att jag har tid och inte behöva känna att jag måste skynda mig för att hinna hem och plugga. Då blir det inte roligt att vara i stallet varken för mig eller hästarna.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback