Äntligen fredag!

2013-04-19 | 07:48:28 | Allmänt | 3 Kommentarer
Sorry för att bloggningen verkligen var kass igår. Jag hade ingen direkt blogglust och det var mycket annat som skulle hinnas med.
 
Tanken med Ezmeralda var att vi skulle rida lite dressyr, men vädret hade andra planer. Så fort vi kom ut genom stalldörren hade det börjat regna och blåsa som jag vet inte vad. Min fina häst skötte sig jättebra ändå, men när vi kom bort till åkern var det bara soppa. Dessutom hade vi redan hunnit bli genomblöta på de 5 minuterna det tog dit bort. Istället passade vi på att rida ut en kort runda med mycket snabba övergångar. Vi travade och galopperade på alla ställen som inte var nerförsbacke och Ezmeralda tyckte att det var superkul. I nerförsbacken höll hon på att vrida sig som en mask för att komma undan regnet så jag tänkte att vi kunde testa öppna och sluta för första gången när hon ändå var så böjlig. Det gick faktiskt jättefint, inga problem alls. I sista uppförsbacken mot stallet lät jag henne sträcka ut i full galopp och springa så fort hon ville. Det gick sjukt fort, men Zessis tyckte att det var grymt roligt. Sen skrittade vi av en liten stund och precis när vi skyndat oss in i stallet så slutade det att regna. Typiskt min otur alltså....
 
Idag är det en kort dag i skolan eftersom det är fredag. Skönt! Teorin i Fjärås blev inställd idag, så det får väl bli någon annan gång antar jag. Egentligen vet jag inte vad vi ska ha teori för, men det ingick i Idrottslyftets sponsring och vi kommer tydligen ha ett teoriprov framöver också.
 
Troligen ska jag istället få ridit en sväng på Ezmeralda med fokus på att hon går undan för skänkeln. Jag tror inte att åkern kommer att vara ridbar idag heller så det får bli ute på vägarna. Det ska vara soligt vid 8-9 tiden så det blir nog att vi rider då. Kanske att vi rider barbacka, det var ett tag sen. Gloi kanske jag tar en promenad med, men det beror på om mamma är i stallet idag eller inte.

Vad ska ni ha för er idag?
 
 
 

Kommentarer
» Malin

Sv; tack ja det gick bra!

2013-04-19 | 13:26:35
URL: http://maliningrid.blogg.se
» Maja - ryttarinnornas

Synd att det regnade och höll på, men bra att det gick bra ändå! :)

2013-04-19 | 17:43:53
URL: http://ryttarinnornas.blogg.se
» Ponnydressyr - Sara

Sv: ellerhur? Hehe allt kan ju inte alla gilla ;)

2013-04-19 | 22:18:06
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback