Gårdagens ridpass

2013-04-20 | 09:46:00 | Ridpass | 2 Kommentarer
Igår hade jag lite extra tid så jag red faktiskt båda hästarna. Det blev lite sent sen, i och med att jag skulle mocka och fixa stallet, men det var det värt :) Sammanlagt blev det kanske drygt 3 timmar i stallet så det var inte så farligt ändå även fast jag inte var hemma förrän närmare halv elva.
 
Ezmeralda red jag ut en sväng på barbacka på en dryg timme. Hon var jätteduktig och skötte sig fint hela tiden förutom när matte helt plötsligt såg en liten stig med en liten bäck över och tänkte att vi skulle gå över där. Då tog det stopp för det ville Ezmeralda inte. Det slutade med att jag hoppade av och ledde henne över och då hoppade hon snällt. Så jag hoppade upp igen och tänkte att det nog skulle gå bättre på tillbakavägen. Där hade jag fel. På vägen tillbaka var det om möjligt ännu läskigare. Jag fick hoppa av och leda henne över igen. Vi behöver verkligen jobba på hennes vattenskräck... Men det positiva var att jag fick öva några gånger på att komma upp barbacka på henne ute i skogen och det gick galant. I slutet jobbade vi en hel del i både traven och galoppen och sista galoppen fick vi en riktigt bra känsla så jag är väldigt nöjd med min fina prinsessa.
 
 
Gloi och jag tog bara en väldigt kort runda eftersom jag ville känna lite på honom. Jag hade ju bara ridit honom en gång och det var på provridningen. Så vi tog en kortis på en halvtimma och det räckte rätt bra. Han var superpigg och ville bara springa hela tiden. Vi töltade väldigt mycket och det var sjukt kul! Jag har inte ridit islandshäst på evigheter. Men han var jättemjuk och fin och väldigt framåt. Kanske lite för framåt. Det gick inte ens att skritta ordentligt eftersom att han bara ville tölta hela tiden, haha. I alla fall så var det mysigt och jag tror att det var bra för honom att få röra lite på sig också.
 
 

Kommentarer
» marina

sv. Samma här. Tack så mycket. :)

2013-04-20 | 10:41:01
URL: http://marinapalme.blogg.se
» matilda

Hej! nu har vi avslutat VECKANS BLOGG! Gå in och kolla om just DU vann! :) om inte va gärna med igen! :)
Kram TF

2013-04-20 | 14:05:13
URL: http://teamfour.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback