Händelserik dag

2013-04-14 | 22:11:08 | Ezmeralda | 1 Kommentarer
Idag har det i princip varit fullt upp från morgon till kväll, därav den oexisterande uppdateringen. Men ni har klickat in ändå och lämnat massa fina kommentarer. Det gör mig verkligen jätteglad!
 
I vilket fall så står det nu en liten brun islandshäst i boxen mittemot Ezmeralda och hon verkar supernöjd med det. De båda stod och försökte nå varandra med mularna innan jag gick, sötisarna. Även fast Gloi knappt når över boxdörren med sitt lilla huvud, haha. Men de verkar trivas med varandra än så länge. Vi får väl se hur det bli när vi ska släppa ihop dem till nästa helg...
 
Jag och mamma hade en lite orimlig tidsplan när vi åkte iväg för att hämta Gloi och vi trodde nog allt att lastningen skulle gå på mindre än en halvtimme i alla fall. Fel. Hans ägare höll på att traggla med lastningen i ungefär en timma och tio minuter, men han ville verkligen inte. Han bara backade och sprang runt i cirklar och det  är ju lite svårt att behålla tålamodet när de håller på så under en längre tid. Som tur var höll hon sig lugn och var väldigt konsekvent med honom. Men lastningen gick inte alls förrän vi hämtade en hink godis och då gick han in i transporten på typ 5 minuter. Det hade vi kunnat tänka på från början...
 
När vi äntligen kom tillbaks till stallet så gick mamma en promenad med en genomsvettig Gloi och sen ställde vi in honom och Ezmeralda i sina boxar för att äta lunch och vänja sig lite vid varandra. Vi lämnade dem där en stund och kom sen tillbaks för att gå en till promenad med båda hästarna tillsammans innan de fick sin kvällsmat. Zessan blev helt tokig och sprang omkring med svansen i vädret och kråmade sig. Att lyssna på matte hade hon inte en tanke på. Vi fick gå med ett rejält avstånd mellan dem och jag jobbade mycket med de enkla NH-grejerna för att få henne att ha lite fokus på mig i alla fall. Det tog ett tag, men i slutet av rundan skötte hon sig lika bra som vanligt.
 
Nu på kvällen har jag hunnit med att läsa saga för min brorsa, läsa igenom en massa sidor i fysikboken och skriva lite på min So, så jag fick lite gjort idag i alla fall. Men det känns bara så sjukt roligt att vi äntligen fått hit en kompis till Ezmeralda och att vi dessutom kommer att få lite ridsällskap framöver :)
 
Jag tog några bilder på Gloi idag, men har inte hunnit ladda upp dem i datan än. De kommer nog upp imorn. Så länge får ni en gammal från provridningen :)
 
 
 

Kommentarer
» Camilla

åå har ni fått hem en häst till mamma nu?? =D

2013-04-15 | 08:28:13
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback