Sommarmål

2013-04-30 | 11:05:00 | Ezmeralda | 3 Kommentarer
Jag har kommit på några få saker som jag och Ezmeralda ska träna på och förhoppningsvis uppnå i sommar. Det är alltid lite roligare om man har ett mål man strävar efter och man får lite mer inspiration då.
 
  • Kunna rida i bara repgrimma. Än så länge går det bara att rida barbacka med träns och bara det är en stor framgång på bara ett halvår, men jag brukade rida min förra häst, Charm, ofta i bara repgrimma och det var så sjukt mysigt. Vi har hela sommaren på oss så det är värt ett försök :)
  • Hoppa en bana på låg höjd, kanske 30-40 cm bara. I nuläget har vi hoppat två gånger och båda var bara enstaka hinder. Men nu har vi några hoppträningar inbokade i sommar och förhoppningsvis kanske vi kan åka ut på nån clear round eller P&J i höst.
  • Träna in den spanska skritten. Tycker att det är så sjukt coolt med hästar som kan detta och vi har kommit en liten bit på vägen. Med en massa träning så tror jag att Ezmeralda kan bli riktigt duktig på detta.
Har ni några mål med era hästar i sommar?
 
 
Charm och Betty på betet i somras. Bilden var tagen bara några dagar innan Charm lämnade oss...

Kommentarer
» Maja - ryttarinnornas

Ni kommer säkert uppnå era mål i sommar! :) Lycka till! :D

Har ju ingen egen häst så jag har inte några speciella mål. Men jag hoppas på att kunna komma till min medryttarhäst oftare och bara ha det mysigt med honom! :)

2013-04-30 | 16:32:24
URL: http://ryttarinnornas.blogg.se
» Ponnydressyr - Nathalie

SV: Tack för din åsikt!

2013-04-30 | 21:19:26
URL: http://ponnydressyr.se
» JONNA - shettisblogg

åh vad mysigt, och roligt!!
Jag hoppas du klarar dina mål, det tror jag du kommer göra :D
Jag längtar också sååå mycket till sommaren! Ska göra massa kul då :')

2013-05-01 | 19:21:11
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback