Trött

2013-04-15 | 22:11:36 | Ridpass | 0 Kommentarer
Jag måste bara börja med att säga att det tar sjukt mycket längre tid att ta hand om två hästar än en. Jag hade inte riktigt räknat med hur mycket mer det skulle bli, men det blir nog bra så fort man har kommit in i rutinerna och så bara.
 
Ezmeralda skulle ridas ut så jag började med att ta in Gloi och ge honom lite hö att tugga på medan vi var ute. Jag testade att rida med Charms gamla dressyrsadel och den är så grymt skön att rida i. Sist vi testade den så tyckte vi att den var lite hög, men jag tror inte att det är någon fara i och med att den ligger väldigt bra på henne i övrigt. Vi red en halvlång runda rätt så kravlöst. Det var väldigt kvavt och fuktigt i luften och det tyckte Zessan var rätt så jobbigt. Men hon var väldigt lugn och fin så vi passade på att träna lite extra på halterna. Oftast brukar hon vara så pigg att det knappt går att få henne att stå still några sekunder ens, men idag gick det bra. Hon skötte sig jättebra under hela rundan. Det enda som kunde varit bättre var att hon var väldigt springig i traven och drog väldigt mycket. Vi får jobba lite mer på det imorn.
 
När vi kommit tillbaks till stallet och Ezmeralda blivit ompysslad så gick jag och Gloi en liten promenad. Jag tyckte lite synd om honom som bara fick stå där. Vi gick en stund och han skötte sig fint. Jag försökte att lära honom några av de små signalerna med kroppsspråket som jag använder på Ezmeralda och han förstod väldigt snabbt faktiskt.
 
Sen var jag tvungen att mocka, fodra, flytta en massa hö mm innan jag kunde dra hem för att sätta mig och plugga inför två prov jag har imorgon och nu sitter jag här och är helt dödstrött. Nu känns sängen som en rätt lockande plats...
 
Godnatt allihop!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback