Uteritt i regnet

2013-04-11 | 21:21:23 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Idag blev det en längre runda i duggregnet med en jättelugn och snäll Ezmeralda. Hon var nästan lite för seg i början, ovanligt nog, men framåtbjudningen blev bättre framåt slutet. Prinsessan skötte sig jättefint och formen blev rätt bra i både traven och galoppen. Hon är sjukt duktig med tanke på att det var alldeles nyligen jag började kräva lite mer samling av henne även när vi rider ut. Hon gick undan jättebra för båda skänklarna också och vi lyckades till och med få till två helt okej framdelsvändningar.
 
Sen så är jag jättestolt över hur modig min fina häst är också. Vi red förbi en kennel med massa skällande hundar och visst, hon tvekade och ville egentligen inte alls gå förbi de läskiga hundarna, men så fort jag bad henne så gjorde hon det ändå. Ezmeralda för två månader sen hade börjat backa och stegra för att slippa, medans Ezmeralda nu faktiskt litar på att det är okej om jag säger det. Snacka om att hon har utvecklats jättemycket på kort tid. Hon har blivit mer säker på sig själv när vi rider ut och det är faktiskt jätteskönt :)
 
Nu har hon faktiskt börjat fälla ordentligt också! Sist av alla typ, haha :) Andra hästar börjar fälla i februari, men min väntar tills april... I vilket fall så borstade jag ordentligt med hår som yrde överallt i luften. Zessan tyckte att det var jätteskönt och stod bara och njöt. Så det var en väldigt mysig dag i stallet idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback