Min favoritegenskap hos Ezmeralda

2013-08-20 | 14:06:00 | Ezmeralda | 3 Kommentarer
Det här blir ärligt talat ett väldigt svårt val att göra, min lilla häst har så många fantastiska egenskaper. Men om jag måste välja en så skulle det bli att hon har så lätt att anpassa sig till nya eller ovanliga situationer och ändå göra sitt bästa. Under det här året jag haft henne har hon fått vara med om så mycket nya saker och det har blivit en jätteskillnad för henne jämfört med innan hon kom till oss. Då gick hon mest i hagen tillsammans med sin mamma och syster och blev riden i paddock och ridhus lite då och då. Hon hade ingen vana av uteritter eller ens promenader ute i skogen, men ändå var det inga större problem att vänja henne vid det. Inte heller att åka omkring och träna på nya ställen eller att börja med hoppning har varit speciellt svårt att få henne att finna sig i.
 
Jag har utsatt min häst för så mycket konstiga saker, allt från att bli jagad av älgar till att gå vilse i skogen och hon har skött alla situationer mycket bättre än jag någonsin kunnat vänta sig. Visst, hon blir ofta nervös och spänd när hon inte känner sig helt trygg, men för det mesta går det att få henne att slappna med bara lite tålamod. Det finns inte ord för att säga hur stolt jag är över henne ♥
 
 
 Jag älskar dig ♥

Kommentarer
» Tuuli Elmgren

Sv; Eller hur! Åh jag skakar av ilska.

2013-08-20 | 16:05:40
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
» Tove

Fin bild!
SV: Tack så mycket, vad kul att höra :D

2013-08-20 | 16:46:25
URL: http://granaryttarna.se
» fridan

det är ju en egenskap som är guld värd! :) hon verkar så himlans trevlig!

kalles bästa egenskap är nog att han alltid är så positiv. han är liksom aldrig sur eller så, utan tar allt med en klackspark :)

sv: ja verkligen jättekul och ofattbart :)

2013-08-20 | 17:40:14
URL: http://kaloescha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback