Tappad sko – IGEN

2013-08-19 | 21:34:01 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Jag stack bort mot hästarna för ett tag sen med planen att jag skulle rida Gloi och ta med Ezmeralda som handhäst så att båda hästarna skulle bli motionerade samtidigt som jag tog en titt på hur Z rörde sig. Den planen kraschade så fort jag hämtat dem i hagen. Jag vet inte hur, men nu, en dryg vecka efter att hovslagaren var här sist, så hade Ezmeralda redan lyckats dra av sig en sko. När vi gick mot lagården så ömmade hon på båda framhovarna, mest på den utan sko, men lite på den andra också. Hon var snubblig och verkade få ont av att gå på gruset så någon ridtur blev det inte.
 
Istället pysslade jag med dem ett tag inne i lagården bara och lyckades upptäcka att Ezmeralda även dragit på sig ett litet sår som ser ut alldeles för likt mugg. Suck... Det är inte så stort så med noga rengöringar och salva varje dag borde det inte vara jättesvårt att få bukt på i alla fall.
 
Men det känns bara rätt så tråkigt att min lilla häst ska gå och behöva ha ont bara för att hon är klantig nog att dra av sig en sko nu igen. Dessutom blir alla planer om att sätta igång henne igen uppskjutna i alla fall tills alla fyra järndojjor sitter på plats igen.
 
 
 
Saknar att rida min bebis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback