Ezmeraldas blivande beteskompis

2013-03-23 | 20:00:29 | Stallet | 1 Kommentarer
Låt mig presentera... Gloi! Han är en islandsvalack född -91 och är som en liten nallebjörn. Jättesöt är han! 
 
Jag och mamma var alltså ute på äventyr idag, haha. Vi åkte bort till Rävlanda där Gloi står i ett litet stall med två andra islandshästar. Vi fick testa att rida honom båda två, även om han kommer att vara mammas foderhäst. Men det är alltid bra om jag ska hjälpa henne rida honom nån gång. De hade i princip inte ridit honom på hela vintern så han var omusklad och hade inte direkt någon kondis, men han var jättemysig att sitta på ändå.
Trots att han bara var 1.36 cm hög, som en C-ponny, så kändes han mycket högre att sitta på. Han var mjuk och fin och lyssnade jättebra för både handen och skänkeln. En jättebra häst för min mamma tror jag, då hon inte har ridit på flera år. Med Gloi kommer hon nog komma igång igen på nolltid.
 
Nu ska vi troligen få hem honom om 2-3 veckor bara! De ska ha dit sin hovslagare först och ta av hans broddskor. Det kan nog bli liite farligt om han har broddar när vi släpper ihop honom med Ezmeralda. Vi har ju ingen aning hur hon kommer reagera. 
 
Men det kommer att bli jättekul att få med lite sällskap på uteritterna ibland :) Sen är han så okomplicerad så både Lovisa och min lillebror kommer att kunna rida honom utan problem.
 
Här kommer några bilder jag knäppte på mamma och Gloi.
 
 
 

Kommentarer
» fridan

vilken mysig fluffig björn :) hoppas det går bra när han kommer med ihopsläpp etc.

sv: jaaa!! sommar, kom nuuu!

2013-03-24 | 09:27:28
URL: http://kaloescha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback