Planer för idag

2013-05-21 | 07:25:54 | Allmänt | 2 Kommentarer
Vet inte varför jag ens bryr mig om att skriva morgoninlägg. De är sällan speciellt intressanta ändå och jag tvivlar på att ni ens läser dem, haha.
 
Idag ska jag och Ezmeralda rida ut en rätt så lång runda. Det känns som att både hon och jag skulle behöva det faktiskt. Vi får se hur långt vi hinner rida bara eftersom jag både ska hinna plugga och stängsla innan. Deras nuvarande hage är rätt så nerbetad nu och de skulle behöva flyttas när som helst. Så man kan säga att jag ligger lite back på stängslingen typ...
 
 
Snacka om spänd häst...

Kommentarer
» Camilla

jag brukar faktiskt läsa dom =)!!!

SV: Nu vet jag inte hur mkt ni kan ännu, men skriver lite så får du plocka det du känner är nått att ha ;D...skulle börja med att träna henne flytta för tryck. När du trycker på rumpan så ska hon akta sig räcker med ett steg om ni inte tränat det tidiagre. Glöm inte att träna från båda håll. Gör hjälpen mindre och mindre, tills du endast behöver pekta och titta på hennes rumpa och hon då flyttar.

När hon lyssnar till det övergå till att göra en framdelsvändning genom att förhålla i grimskaften så hon inte springer iväg och peka på rumpan, behöver inte vara perfekt utan bara att hon försöker trampa på stället med frambena och flyttar runt bakbena.

Bakdelsvändning gör du lika dant fast tvärt om!

Skänkelvikning försöker du ställa denna lite mot dig och jag använder ett spö som jag lägger mot där skänkeln ska ligga och duttar lite med det om de skulle behövas.

2013-05-21 | 08:30:16
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
» Sanna

Sv: Ja verkligen, försöker också sprida energi i bloggen! :D

Jätte fin häst du har!

2013-05-21 | 08:40:58
URL: http://sannas.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback