Söndagmorgon

2013-05-26 | 08:53:50 | Allmänt | 0 Kommentarer
Det har vart dåligt med bloggandet de senaste dagarna och, som vanligt, har jag ingen speciellt bra anledning. Kul att ni har varit inne och kollat ändå :)
 
Igår red jag och Lovisa en långtur på hästarna på nästan 2 timmar. Vi red rundan bort mot sjön och upp i skogen där borta och det var verkligen supermysigt. Jag lyckades ramla av en gång när det kom en fågel och plaskade i vattnet från ingenstans. Jag satt där helt oförberedd barbacka och gled bara av när Ezmeralda hoppade till. Som tur var klarade sig både hon och jag bra. Sen höll vi på att rida vilse en gång också eftersom de hade i princip plöjt upp halva skogen med sina skogsmaskiner där borta och det var helt omöjligt att se vilken stig som var rätt. Som tur var lyckades vi hitta den rätta stigen efter ett tag.
 
Idag är det så fint väder så jag passade på att äta min frukost ute i hagen med hästarna när jag var där för att ge Ezmeralda sin frukost. Supermysigt verkligen att sitta där i solen på en sten och se på hästarna när de betar. Annars så hade jag tänkt ta det rätt så lugnt idag. Det är så skönt att inte ha ändlösa högar med skolarbete att ta tag i utan bara kunna slappna av och göra vad man vill. Snart sommarlov nu då!
 
Jag och mamma ska skritta ut en runda hade vi tänkt. Bara en lugn runda så att hästarna får röra lite på sig och för att det är så mysigt såklart.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback