Dålig bloggning

2013-10-22 | 21:53:08 | Allmänt | 0 Kommentarer
Den tråkiga delen av hösten är här... Ni vet när det går från att vara färgglatt och mysigt till regnigt, mörkt, grått och trist. Motivationen och orken ligger på noll medans stress, press och krav är skyhöga. Man har bara lust att gå och lägga sig under täcket och gömma sig där resten av vintern. Väck mig i april typ...
 
Skämt åsido så är det därför bloggningen varit oexisterande. Alla skolarbeten och prov ligger i denna vecka typ eftersom vi sen har lov och prao – tre veckors välbehövd vila från skolan (!) – ochnär jag sen försökt hinna med stall och jobb på det har bloggen inte prioriterats jättehögt tyvärr. Man märker att det är många bloggare som har det stressigt just nu, många av mina favoritbloggar har fått mycket sämre uppdatering, men det är så det är den här perioden.
 
Ezmeralda mår prima och traskar tjock och glad omkring i sin swimmingpool till hage under dagarna med teddybjörnen till islandshäst i släptåg. Däremot har hon inte blivit riden särskilt mycket eftersom jag helt ärligt inte hunnit och det känns lite sisådär. Tack och lov så kommer det bli bättre efter den här sista veckan innan lovet!
 
Imorgon ska vi faktiskt ut och hoppträna i Hulta, ska bli jätteroligt! Bästa Linda erbjöd mig att få ta hennes plats på träningen denna veckan och dessutom köra mig dit eftersom hon ändå inte kan vara med. Jag är supertaggad eftersom vi faktiskt inte hoppat "på riktigt" sen i juli, bara småskutt i skogen. Får hoppas att Ezmeralda sköter sig bara, speciellt vid lastningen då det blir rätt så tight med tid när jag slutar skolan såpass sent och träningen är klockan 6. Men det är väl bara att hoppas på det bästa antar jag!
 
 
 
Bjuder på filmen från andra gången vi hopptränade i Fjärås. Efter det utvecklades vi endel så jag hoppas att vi inte är tillbaka där vi var då...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback