En bra dag!

2013-10-03 | 21:36:09 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Idag var en av Ezmeraldas bra dagar och hon var som en ängel att både rida och hantera från marken. Underbart med såna här dagar, knappt att man kan sluta att le under hela tiden man är i stallet!
 
Vi tog en mysig uteritt barbacka i solnedgången och det var sjukt härligt. Jag har tröttnat lite på de vanliga rundorna vi oftast rider när vi rider ut så jag bestämde mig för att vi skulle trotsa våra rädslor lite. Den rundan vi tog innehöll både att gå över två broar över vatten och en bit på en väg med lite mer trafik än vad vi är vana vid. Ezmeralda skötte sig otroligt bra och klarade alltihop utan några alls problem. Stort framsteg med tanke på att jag var tvungen att leda henne över bron sist vi försökte rida själva över där! Vi tog en härlig galopp i skogen också och herrejäklar vad hon taggade! Kunde knappt hålla henne så som hon drog på!
 
Lyckades flyga av på den sista biten hem mot stallet också sen, haha. Det var en bil som hade stannat för att låta oss gå förbi och när vi nästan skrittat förbi den startade gubben som körde motorn och brummade iväg så att det lät som bara den. Z blev lite överraskad och tog ett jätteskutt åt sidan och jag gled av i slow motion och landade på fötterna väldigt stilfullt :) Det var inte direkt hennes fel och jag tar glatt på mig hela skulden för den avramlingen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback