Aldrig igen

2013-09-06 | 21:10:04 | Ezmeralda | 4 Kommentarer
Idag bestämde jag mig för att skritta Ezmeralda en runda och tog med Gloi på släp för att han skulle slippa känna sig ensam i hagen. Kan säga att det gör jag aldrig igen. Annars är jag helt för att rida med handhäst om man har två och ändå bara ska skritta, men Gloi går så fruktansvärt långsamt. När man rider är han pigg och framåt, men från marken, eller Ezmeraldas rygg i det här fallet, så går det i snigelfart. Trodde seriöst att jag antingen skulle ramla av eller få armen avsliten...
 
Min prinsessa skötte sig däremot jättefint och krånglade inte alls trots att hon var väldigt spänd när jag plockade in dem från hagen. Hon känns fortfarande inte helt fräsch, men jag är rätt säker på att hon inte är halt utan att hon bara är väldigt stel. Det känns lite som att hon är låst både i bogen och i halsen och det går inte att ställa igenom henne helt åt höger på grund av detta. Funderar på att ta hit en massör och se om det blir bättre av det.
 
Har ni haft ute en massör hos era hästar någon gång? Varför/varför inte? Funkade det?
 
 
 

Kommentarer
» fridan

hihi. ska man ha handhäst får de nog hålla hyfsat samma tempo :)

jag brukar ha massör åt kalle med jämna mellanrum. om ngt hittas så blir det med kortare intervall. nu har han varit så fin så nu så ringer jag ut henne när något känns fel. är toknöjd!!

2013-09-08 | 14:52:24
URL: http://kaloescha.blogg.se
» JONNA - shettis&unghäst

åh vad störigt att det inte funkade med handhäst :/
Jag har haft Arkus som handhäst m Diana och det funkade bra även fast han fick trava konstant, men han var glad iallafall. Aegir som är lite mer skygg av sig i beteendet vart helt skärrad när Arkus sprang framför och bakom honom och det funkade inte alls ;)

2013-09-08 | 21:50:28
URL: http://ponnyvalack.blogg.se
» JONNA - shettis&unghäst

Tål att nämnas att Arkus är Aponny och Diana D ;) haha

2013-09-08 | 21:50:46
URL: http://ponnyvalack.blogg.se
» - S C H N A I L G U L L -

Hon som äger Witezz har gått några massagekurser och har visat mig lite massageövningar.

Innan vi åker på ponnytrav har vi alltid som rutin at kvällen innan pyssla om hästen/hästarna vi tar me oss lite extra. Vi lindar ben, ryktar, sätter på bot täcken etc. Dessutom brukar jag då massera igenom hela kroppen på dem och det märks att dom tycker det är skönt. Då brukar även jag, som inte är utbildad, märka om dom har spänningar någonstans och aa, jag tycker det är allmänt bra att massera igenom hästen någon gång. Tänk bara hur skönt vi tycker det är!

2013-09-08 | 21:56:48
URL: http://schnailgull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback