Nervös

2013-09-22 | 05:59:57 | Allmänt | 0 Kommentarer
De senaste dagarna har varit rätt så stressade och det är därför bloggen har blivit lidande. Det är flera stora prov som behöver pluggas till så skolan och stallet har varit högsta prioriteten. För att inte glömma att jag faktiskt har jobbat också...
 
Idag måste jag vara på jobbet ännu tidigare än vanligt eftersom hovis kommer till Ginkagården för att sko våra hästar vid halv 9. Om han tar Gloi först så finns det faktiskt en chans att jag hinner så det är väl bara att snabba på och hoppas på det bästa.
 
Ärligt talat så är jag jättenervös. Som ni kanske kommer ihåg har Ezmeralda varit en mardröm att sko de senaste gångerna när den andra hovslagaren varit här. Och vår vanliga hovis har inte riktigt samma tålamod med henne när hon bråkar... Jag har tränat en del med henne och faktiskt kunnat få henne att stå helt avslappnad när jag bankar på fötterna, men nu kommer det att bli längre stunder och med en person hon inte känner och litar på, så jag tycker att jag har en rätt så bra anledning att oroa mig. Håll tummarna för att det går bra!
 
Men nu ska jag dra mig ner till jobbet och titta förbi i stallet för att morgonfodra på vägen dit. Ni får ha en bra dag så hörs vi senare!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback