Torsdag

2014-04-18 | 00:07:19 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Hade en helschysst dag på stan idag även om det blev lite senare än jag hade tänkt. Hästarna uppskattade inte heller att det blev lite senare eftersom de fått gå ut utan täcke imorse och sen på eftermiddagen började det regna rätt så mycket. Blöta, griniga hästar som mötte mig vid grinden alltså!
 
Tänkte att eftersom Z ändå var blöt kunde vi lika gärna ta och duscha när vi ändå höll på. Vi håller ju på och jobbar en del med spolspiltan och hennes vattenrädsla. Så vi duschade och schamponerade och hela tjohejet. Det var första gången Ezmeralda både blev helduschad, huvudet inkluderat, och schamponerad och jag måste säga att det gick rätt så bra! Visst, hon var lite orolig i början och rätt så grinig, men hon stod ändå hyfsat still större delen av tiden. Detta hade inte funkat för några månader sen kan jag säga så hon blir ju bättre. Sen kan jag ju inte riktigt avgöra vem som blev blötast, häst eller matte, men det är en helt annan sak...
 
Efteråt fick en ren och glansig häst käka sitt kvällshö i lugn och rol och det var ju lite mer uppskattat.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback