Att lämna över ansvaret

2014-08-07 | 11:44:00 | Åsiktsinlägg | 0 Kommentarer
En sak som jag måste erkänna är något av det absolut värsta jag vet är när man åker bort på exempelvis semester eller något liknande och man måste lämna ansvaret för sina ögonstenar till någon annan. Jag tycker alltid att det här är så fruktansvärt obehagligt eftersom det blir just det att man inte har någon kontroll eller koll på vad som händer och måste lita på att denna personen klarar det. När det gäller hästarna är jag ett kontroll-freak som alltid vill ha koll och då är det väldigt svårt att släppa tyglarna.
 
Sen hjälper det heller inte att jag är fruktansvärt petig med ordningen i stallet (eller bristen på ordning, det beror på vem man frågar) och gillar när saker är precis som man alltid har haft dem. Om jag t.ex alltid har grimskaften på ett visst sätt och sen ändrar någon på det tycker jag att det är rätt så jobbigt och blir fruktansvärt irriterad på personen i fråga när jag kommer hem även om det inte alls är rättvist eller dens fel.
 
Jag har fått jobba på det en del under det senaste året och måste säga att jag tycker att det har gått bättre även fast jag fortfarande är väldigt nojig och lättretlig när det handalr om att släppa kontrollen och var tvungen att lite på någon annan. Jag är lite sån att jag helst vill göra allting själv för att ha kontroll och ha full koll. Inte jättenyttigt i längden så det är något jag jobbar med.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback