Ett nytt kapitel

2014-08-16 | 11:33:40 | Ezmeralda | 5 Kommentarer
Idag lämnar jag och Ezmeralda allt bakom oss. Stallet, som varit Ezmeraldas hem de senaste två åren och mitt andra hem i hela 6 år nu. Gloi, underbara lilla GloGlo, den tredje delen i vår trio och Ezmeraldas allra bästa vän. Familjen, vänner, allt som har med livet här att göra hamnar nu i backspegeln. Självklart kommer vi komma tillbaka, det kommer ju lov och så kanske någon helg ibland, men det kommer aldrig att bli på samma sätt. Det här är slutet på ett kapitel och jag är livrädd för vad som kommer att finnas när vi vänder blad.
 
Men jag tror faktiskt att det här är något positivt. Ezmeralda kommer verkligen få chansen att utvecklas som hon förtjänar med alla träningsmöjligheter vi kommer att få där nere. Flytten är även något jag tror att jag verkligen behöver då jag kan bli alldeles för blyg och inåtriktad ibland och det här blir jättebra träning för mig och en chans att få stå lite på egna ben och träffa mycket nya människor.
 
Det kommer också att bli lite förändring här på bloggen, har ju hållt igång den helt okej i ett och ett halvt år nu, men känner att det är dags för något nytt på bloggfronten också. Därför kommer jag från och med nu att blogga aktivt på den här bloggen, tillsammans med världens bästa Hanna. Vi har redan bloggat där i kanske en vecka nu, men nu blir det lite mer officiellt liksom. Så om ni vill fortsätta följa mig på Flyinge och med Ezmeralda kan ni kika in där. Annars kommer denna bloggen att finnas kvar, men bara bli som en träningsdagbok för Ezmeralda. Så om ni bara är intresserade av min lilla häst är det bara att fortsätta klicka sig in här. Men det kommer endast att finnas inlägg om träningar, utvärderingar och lite bilder så ingenting personligt, mest för mig att ha och se tillbaka på.
 
Update: Nu är vi på väg, lastningen gick supersmidigt trots en väldigt stressad häst och nu rullar vi mot Skåne. 
 
Tack för den här tiden!

Kommentarer
» Maja

Fin bild!! :)

2014-08-16 | 12:13:44
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
» Isabelle

Åhh lycka tilll! :D♥

2014-08-16 | 17:13:45
URL: http://isalhorses.blogg.se
» Emma Malm

Spännande att vända blad och starta ett nytt kapitel=)

2014-08-16 | 17:36:36
URL: http://emmamalm.com/
» saga

Åh vad spännande, lycka till! :)

2014-09-07 | 22:08:48
URL: http://sagapaulsson.blogg.se
» Madeleine

ååå alltid lika spännande och nervöst med nya starter :D

2014-09-22 | 19:45:18
URL: http://fames.se/madeleinealexandra/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback