Flyinge-dag!

2014-12-18 | 07:44:09 | Allmänt | 1 Kommentarer
Torsdag morgon och Flyinge-dag igen, det kan inte  bli mycket bättre! Jag och min roomie vaknade för en gångs skull i tid och jag har både hunnit äta en ordentlig frukost och putsa mina stövlar nu på morgonen. Min hjälm ligger kvar i stallet så jag måste sticka lite tidigare för att hinna svänga förbi och hämta den innan vi samlas i körstallet vid åtta.
 
Jag är i ridgruppen och det är sista gången innan lovet nu, sen byter vi till körning. Tror att vi skulle jobba med framdelsvändningar idag, rätt så basic alltså, men ska bli kul. Christina som vi rider för är verkligen jättebra och jag känner att min ridning verkligen utvecklats en del på den korta tiden jag ridit för henne. Idag ska jag, precis som de senaste gångerna, rida lilla skimmelstoet Natty Light. En riktigt mysig häst som är superfin att rida så ska bli kul!
 
Ezmeralda och jag ska nog rida på Täckta, vår inomhusgaloppbana, idag tror jag då jag inte vill rida ännu ett hårt dressyrpass så nära inpå det senaste. Så vi ska nog jobba intervaller där inne tror jag :)
 
Jag & Vickis, min roomie, ska också ha lite julmys och städning av rummet ikväll eftersom det blir sista kvällen tillsammans innan lovet. Hon åker imorn direkt efter skolan hem till Stockholm och sen kommer vi ju inte ses förrän i januari. 
 
Hoppas att ni också får en superhärlig dag för det känner jag på mig att jag kommer få!
 
Vårt julmysiga rum 

Kommentarer
» Sara

sv: Ja verkligen! :D Åh vad tråkigt, har sådan tur att min ponny aldrig är mötesskygg på tävlingar eller med hästar hon känner, det är ganska skönt att slippa det då!

2014-12-18 | 14:01:50
URL: http://ssfredlund.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback