Hallihallå

2014-12-14 | 11:11:52 | Allmänt | 1 Kommentarer
Blogglusten finns verkligen för tillfället och det nästan kittlas i fingrarna av ord som vill komma ut i form av inlägg. Känner att livet rullar på fint just nu och det är lite synd att inte dokumentera det. Vet att jag gärna skulle vilja kunna kolla tillbaks på den här tiden när mina år på Flyinge är slut.
 
Har ju såklart den andra bloggen som ju egentligen skulle vara huvudblogg, men för tillfället blir jag bara störd på både layouten och på massa defekter hos den som driver mig till vansinne så känenr att jag nog håller till här tills den andra fått en rejäl makeover.
 
Vad händer i livet då? Skolan är inne i sista slutspurten med tre prov/redovisningar på tisdag och sen är det slut och bara chill de sista dagarna. Jag är faktiskt väldigt stolt över mig själv som tagit mig igenom snart en hel termin på en av de tuffaste gymnasielinjerna och dessutom flyttat hemifrån för att göra det. Det har inte alltid varit lätt, men det har gått och det har varit väldigt, väldigt roligt också.
 
Ezmeralda är väl lite som hon är. På senaste tiden har det både gått upp och ner och hon har varit lite allmänt konstig, men det är väl bara en del av hennes personlighet antar jag. Hon är en väldigt speciell häst den där lilla grå, men jag skulle inte kunna tänka mig livet utan henne. Hur jobbig hon än kan vara så är det hon som till stor del hjälpt mig igenom den här stora omställningen med att flytta hemifrån och börja gymnasiet. Vet inte vad jag skulle gjort om jag inte haft stallet att gå till som omväxling mot allt plugg.
 
I fredags lyckades vi, efter många om och men, genomföra ett luciatåg med bara Flyinges gymnasieelever. Det har varit jättekul med alla träningar och förberedelser och det var väldigt kul att vara en del av luciatåget. Själva framträdandet, inför Flyinges andra utbildningar och lärare, gick relativt bra. Speciellt vårt paradnummer - en tjej i min klass som, utklädd till tomtenisse, åkte miniskidor inne i ridhuset bakom sin extremt julpyntade fjording, Balsa, till tonerna av Sture P från högtalarna. Såg helt vansinnigt roligt ut kan jag lova!
 
Nu blir det ut i solskenet och rida min lilla häst. Solen skiner för en gångs skull så vi ska rida utomhus på melonbanan. Vi hörs senare!
 
 
 

Kommentarer
» Tuva Björnwall

Åh vilken fin bild alltså!! :)

2014-12-14 | 15:43:44
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback