Julledig!

2014-12-17 | 00:25:11 | Allmänt | 0 Kommentarer
Fick nyss reda på att engelskaredovisningen imorgon är inställd - wihoooooo!!! Detta innebär inte bara två timmars sovmorgon utan även att  allt plugg för denna termin är över - yaaaay! Idag var alltså det sista, med muntliga nationella i matte och grammatikprov i svenskan. Gick helt okej med båda så jag känner att jag med gott samvete kan ta jullov nu :)
 
Ezmeralda idag var fruktansvärt jobbig. Var i Crafoord mellan typ kvart i åtta och nio och hon släppte inte igenom förrän typ vid halv nio. Innan det var hon superspänd, reagerade på allt och körde upp huvudet med bakbenen så långt bak som möjligt. Jobbade på med massa övningar och hon gjorde ju som jag ville hyfsat, men ville inte lossna i sidorna och nacken. Men, som alltid när hon har såna dagar när hon är jättejobbig, blev hon helt underbar när man väl jobbat igenom det. Då var hon jättemjuk och loss med en bra bärighet. Hon fick också ett mycket bättre steg eftersom hon kom upp ordentligt i bogen. Verkligen superkul att rida henne på slutet kan jag meddela!
 
Dock blev det väldigt sent eftersom jag sedan skulle tillbaks till stallet och dusca och stretcha hästen, mocka och putsa, men det är så det oftast blir... Mysigt att vara sist i stallet i alla fall!
 
Annars idag så var jag inne på stan med Emelie & Sofia innan matten och julhandlade. Fick köpt julklapp till pappa, bror och roomie så är jättenöjd. Verkligen supermysigt också med de juldekorerade kullerstensgatorna!
 
Nu ska jag nog gå och lägga mig tror jag, godnatt hörni!
 
 
 
 Lilla datorn lyckades inte ladda upp en ny bild så fick gräva ite i arkivet och hittade denna söta på prinsessan första vintern
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback