Måndag igen

2014-12-15 | 11:53:15 | Allmänt | 0 Kommentarer
Känns rätt skönt ändå med måndag eftersom det nu bara är att kämpa på sista  veckan och sen ta ledigt liksom. Dessutom har vi förutom två prov, en redovisning och ett förhör en väldigt chill vecka med många lektioner som går bort.
 
Igår gick Zessan ett pass i Crafoord i blåsten som gick helt okej. Inte så mycket bakben som jag hade velat, men nu har hon bara gått ute nästan två veckor så då behöver hon väl lite tid att komma igång igen. Däremot var hon helt galen när vi skulle ut från stallplanen...! Stegrade, backade och gjorde någon slags halvcaprioler. Behöver verkligen få jobbat med detta problemet för hon blir bara värre även om hon alltid har gett sig tillslut hittills. Men det får bli efter jullovet.
 
Sen hade vi igår också julfika i stallet vilket var supermysigt. Vi blev inte så många, bara 7 stycken, men det var väldigt trevligt i alla fall. Jag hade bakat lussekatter tillsammans med Sofia i fredags som jag tog med och de var väldigt uppskattade. Vi hade missbedömt smörmängden liiite, men det tyckte alla bara var bra.
 
Just nu sitter jag i skolan och ska snart gå till spanskan som är sista lektionen idag eftersom matten blivit inställd. Så idag är jag nog hemma till två om jag har tur och då kan man rida ut i regnrusket medans det fortfarande är ljust.
 
Ha en bra dag hörni!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback