Stallet idag

2014-02-19 | 22:58:30 | Allmänt | 0 Kommentarer
Idag var en sån dag när jag kände att jag helt enkelt inte orkade ge mig ut och rida. Mamma mådde inte så bra och att ge sig ut i mörker och regn ensam kändes inte så lockande, speciellt eftersom Ezmeralda var på sånt dåligt humör.
 
Istället försökte jag att göra det till något positivt med mycket pyssel och mys så ger vi oss ut imorgon istället. Jag passade på att jobba lite med att vänja henne med spolspiltan nu när vi hade lite extra tid. Hon tycker att den är jätteobehaglig i och med att hon är så rädd för vatten och att den ligger så avskymt att hon inte riktigt "har koll på läget". Så vi jobbade lite på att det skulle bli en positiv upplevelse med mycket beröm så fort hon stod stilla och lät mig spola hennes leriga ben. Sen på slutet så övade vi lite på den spanska skritten just för att avsluta med något hon tycker om.
 
I boxen efteråt fick hon sig en rejäl rykt, vilket var uppskattat kan jag lova och så tog jag mig faktiskt tid att tvätta och putsa lite leriga benskydd. Sammanlagt en väldigt lugn och mysig kväll som fick både matte och hästarna att verka rätt så nöjda.
 
 
 
Ezmeralda när vi påbörjade den spanska skritten förra vintern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback